durian

Durian är en frukt här i Malaysia som bl.a. är bannlyst på vissa platser. Så som hotell och shoppingcenter pga. lukten. Enligt alla här så luktar den JÄTTE äckligt och smakar jätte gott! Klart man är tvungen att testa.

Så påvägen hem igår bad vi Gopal att stanna vid ett fruktstånd där dom sålde durian. Vi sprang ut i spöregnet för att smaka. Grejen är nu så här, jag vet inte om det helt enklet är fel på oss men ingen av oss tyckte den luktade särskilt äckligt, man kände doften med det var liksom inget äckligt med den enligt oss. Smaken därimot som skulle vara jätte god, var JÄTTE äcklig! Typ ruttet mosat päron och lite väre ändå smakade det som. Hahah Vi rörde den knappt och Gopal tyckte det var synd att slänga den eftersom vi hade betalt så han fick den. Jag var dock tvungen att försäkra honom om att det inte fanns en chans att jag eller Frida ville ha mer. Hahaha
Men som sagt, det var skoj att testa :)

Kommentarer
Postat av: Liiiis

åååååå vi åt det i vietnam :) det är bara klenisar som tycker att det luktar illa haha

2011-12-05 @ 10:34:51
Postat av: alida

men visst smakade det inte gott?! Hahah aaa jag är ingen klenis o jag klarar sånt då. Stolt*

2011-12-05 @ 12:42:37
URL: http://alidacarlmans.blogg.se/
Postat av: alida

men visst smakade det inte gott?! Hahah aaa jag är ingen klenis o jag klarar sånt då. Stolt*

2011-12-05 @ 12:43:45
URL: http://alidacarlmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0